OM SKOLEN

Ankenes skole

Ankenes skole er en barneskole med 290 elever.

Skolen ligger seks kilometer sør for sentrum i Narvik. Vi satser på et aktivt læringsmiljø og legger vekt på fysisk og sosial aktivitet på og i omgivelsene rundt skolen. Nært skolen finner du ballbinge, lysløype, slalåmbakke og en gapahuk som brukes flittig. Vi har også en idrettshall i umiddelbar nærhet. Den blir brukt til både kroppsøving og større arrangementer. Skog og fjell ligger i grensen til skolen, og brukes mye sommer som vinter. Fjære og strand ligger et kvarters gange unna, og brukes til undervisning og turer hele året. Kulturskolen i Narvik holder også til i samme bygg.

Vi har to skolebygg, som vi kaller lilleskolen og storskolen. 1. - 3. trinn og SFO holder til på lilleskolen.  4. - 7. trinn og administrasjonen er på storskolen. Helsesøster har kontor på storskolen.

Besøksadresse: Åsveien 47-51, 8520 Ankenes

Vera M. Olaussen